Corporate identity

NEDERLANDSE ONDERNEMERS LATEN KANSEN IN EIGEN LAND LIGGEN

Er is een schat aan onbenutte kennis bij universiteiten, HBO’s en kennisinstellingen als TNO. Kennis die door het Nederlandse bedrijfsleven nog te weinig wordt omgezet in innovatieve diensten en producten. En hier moet verandering in komen, vindt CLICKNL - hét kennis- en innovatienetwerk van de creatieve industrie. En daarom wil CLICKNL de komende jaren creatieve ondernemers koppelen aan onderzoekers om innovaties aan te jagen.

De letters CLICK staan voor Creativity, Learning, Innovation, Co-creation, Knowledge. CLICKNL bestaat uit zeven CLICKNL- Networks, met ieder een specifieke focus en een eigen kennis- en innovatie-agenda: games, fashion, architectuur, design, media & ICT, business innovation en cultureel erfgoed.

De ambities en het feit dat CLICKNL ‘een netwerk van netwerken’ is moest tot uiting komen in het beeldmerk en de look & feel van de nieuwe huisstijl.

Samen met Fine heeft Pudelskern een modulaire huisstijl ontworpen. Een toolbox van herkenbare vormen, kleuren en typografie die eenvoudig op verschillende (netwerk)niveaus kan worden toegepast en die de komende jaren mee kan groeien met de ambities en wensen van CLICKNL.

middelen:
website www.clicknl.nl, e-nieuwsbrief, (digitaal) briefpapier, visitekaartjes, avatars, social media profielen, email handtekening, powerpoint sjablonen, ansichtkaarten, posters, explanimations etc.

website:

www.clicknl.nl

 

opdrachtgever:
CLICKNL

ism:

Josefine van den Eerenbeemt / www.itisfine.com